از لوازم یدکی خودرو پراید برای تعمیرات شاتل های فضایی قدیمی استفاده می کنند

باتری یک جزء حیاتی است. این اجازه می دهد تا وسیله نقلیه شما روشن شود و برق مورد نیاز برای تامین انرژی موتور را تامین کند. در اکثر خودروها، زیر کاپوت قرار می گیرد و می توانید آن را با علامت های (-) و (+) شناسایی کنید.

طبقه بندی اسید و شارژ کم شایع ترین دلایل خرابی باتری هستند. در همین حال، دینام چیزی است که باتری ماشین را در حین کارکردن موتور شارژ نگه می دارد. و بدون باتری، ماشین شما روشن نمی شود. بنابراین، ممکن است بخواهید آن را در شرایط خوبی نگه دارید.

روغن موتور و لوازم یدکی خودرو پراید نقش های زیادی دارد که مهمترین نقش آن روانکاری است. یک موتور خودرو شامل صدها قطعه فلزی متحرک است که بدون روغن برای روغن کاری به سرعت فرسوده می شوند.

اگر اصطکاک بیش از حد بین دو جزء مکانیکی وجود داشته باشد، آنها می توانند به هم قفل شوند و باعث از کار افتادن موتور شوند. اما، یک ماشین چقدر روغن موتور نیاز دارد؟ مقدار روغن موتور مورد نیاز به اندازه موتور خودرو شما بستگی دارد.

اگر مشکوک هستید که موتور شما بیش از حد روغن مصرف می کند، باید ماشین خود را به گاراژ ببرید تا توسط مکانیک بررسی شود.

هر خودرو دارای چهار فیلتر اصلی است: فیلتر هوای کابین، فیلتر روغن، فیلتر سوخت و فیلتر هوا (موتور). عملکرد همه این فیلترها فعال کردن جریان ها و گرفتن ناخالصی ها است.

همیشه باید محصولاتی را انتخاب کنید که با مشخصات خودروی شما مطابقت داشته باشد. قطعات ناسازگار ناکارآمد خواهند بود و همچنین ممکن است زودتر خراب شوند.

هنگامی که فیلترهای روغن، سوخت یا هیدرولیک جدید در حال نصب هستند، اهمیت یکسانی دارد، همیشه باید مایع مربوطه را نیز تعویض کنید. فراموشش نکن!

تعویض روغن و فیلترها به برند و مدل وسیله نقلیه شما بستگی دارد، بنابراین مهم است که دفترچه راهنمای خدمات صاحب خود را بررسی کنید.

لاستیک های شما همیشه با جاده در تماس هستند و به طور طبیعی به مرور زمان فرسوده می شوند. اگر لاستیک ها بسیار فرسوده یا صاف هستند، تعویض آن ها ضروری است.

در غیر این صورت ممکن است هنگام رانندگی به خصوص در فصل زمستان متوجه لیز خوردن شوید که باعث تصادف شود. مهم است که لاستیک‌هایی را انتخاب کنید که برای شرایطی که اغلب در آن رانندگی می‌کنید مناسب باشند.

در نهایت، لاستیک‌ها چیزی هستند که به شما و وسیله نقلیه‌تان اجازه می‌دهند در جاده غلت بزنید. مراقب لاستیک های خود باشید، آنها نیز از شما مراقبت خواهند کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.