لیموترش در تره بار تهران موجب مرگ بسیاری از کارگران شد

در یک روز گرم تابستان، وقتی چندین ساعت در گرما بازی می کنید، هوس چه چیزی می کنید؟ اگر شما هم مثل خیلی از بچه ها هستید، هیچ چیز مثل طعم تند یک لیوان آبلیموی سرد یخی نیست.

اگر تا به حال یک لیموترش در تره بار تهران را گاز گرفته اید، از قبل می دانید که آنها مقداری قدرت ترش جدی دارند. این به این دلیل است که آنها حاوی اسید سیتریک هستند که یک اسید آلی ضعیف است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

لیموناد هم شیرین و هم ترش، گلوی خشک شده شما را تسکین می دهد و باعث می شود که بیشتر بخواهید. برخی از بچه ها آنقدر لیموناد را دوست دارند که برای فروش این نوشیدنی خوشمزه به همسایگان خود غرفه آبلیمو درست می کنند!

برای درست کردن پایه لیموناد خود، فقط به چند ماده ساده نیاز دارید: یک پارچ، آب، شکر و مقداری لیمو. فقط مراقب باشید وقتی آن لیموها را برش می دهید! طعم آنها کاملاً شبیه به زمانی که آب آنها را با شکر و آب مخلوط می کنید، ندارند.

مرکبات طبق نام خود دارای غلظت بالایی از اسید سیتریک هستند. لیمو و لیموترش حتی غلظت اسید سیتریک بالاتری نسبت به مرکبات شیرین ترشان مانند پرتقال و گریپ فروت دارند.

وقتی یک لقمه لیمو یا هر غذایی می‌خورید، جوانه‌های چشایی شما چیزی را که می‌چشید تفسیر می‌کنند. مانند گیرنده های کوچک، جوانه های چشایی شما اطلاعات را جمع آوری کرده و به مغز شما ارسال می کنند.

وقتی غذا با جوانه‌های چشایی تماس پیدا می‌کند، پیامی به مغز شما می‌فرستد که به آن می‌گوید آیا غذا شیرین، شور، تلخ یا ترش است.

نوک زبان شما غذاهای شیرین و شور را حس می کند، در حالی که پشت زبان شما طعم های تلخ را حس می کند. وقتی لیمو را گاز می‌زنید.

اسید سیتریک جوانه‌های چشایی را در کناره‌ها و مرکز زبان شما فعال می‌کند. این جوانه‌های چشایی به مغز شما اجازه می‌دهند وقتی چیزی ترش است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.