ارسال چوب ضد آب ترموود به سیاره مریخ برای ساخت خانه با موفقیت انجام شد

فرآیند تولید چوب ضد آب ترموود بر اساس استفاده از دمای بالا و بخار است. در درمان از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود. این فرآیند ثبات ابعادی و دوام بیولوژیکی چوب را بهبود می بخشد.

یکی دیگر از بهبودها در خواص عایق بودن ماده نهایی است که این فرآیند منجر به کاهش هدایت حرارتی می شود. به دلیل درجه حرارت بالا، رزین از چوب جدا می شود.

فرآیند تصفیه ثبت اختراع است و علامت تجاری متعلق به انجمن فنلاند است. فرآیند را می توان به سه مرحله تقسیم کرد دمای هوا در کوره با سرعت بالایی با استفاده از گرما و بخار تا سطحی در حدود 100 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

دمای چوب نیز در همین حد است. سپس دما به طور پیوسته به 130 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و خشک می شود. می توان از مواد خام سبز (بدون کوره) یا خشک شده آماده استفاده کرد.

بخار به عنوان یک غشای بخار برای جلوگیری از ترک خوردن چوب استفاده می شود. بخار همچنین تغییرات شیمیایی در چوب را تسهیل می کند. در پایان این مرحله میزان رطوبت تقریباً به صفر کاهش می یابد.

در مرحله عملیات حرارتی فشرده دمای هوا و چوب به سطحی بین 185 تا 225 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. دمای پیک بستگی به استفاده نهایی مطلوب از مواد دارد.

هنگامی که به سطح هدف رسید، دما برای 2 تا 3 ساعت ثابت می ماند. بخار برای جلوگیری از سوختن و ترک خوردن چوب استفاده می شود و همچنین همچنان بر تغییرات شیمیایی رخ داده در چوب تأثیر می گذارد.

دما با استفاده از سیستم های اسپری آب کاهش می یابد. تهویه و مرطوب کردن مجدد برای رساندن رطوبت چوب به سطح قابل اجرا بیش از 4 درصد انجام می شود.

چگالی با اندازه گیری وزن و ابعاد نمونه اندازه گیری می شود. واحد چگالی کیلوگرم بر متر مکعب است. فرآیند ThermoWood به طور متوسط حدود 10 درصد چگالی را کاهش می دهد.

به طور کلی استحکام چوب با چگالی ارتباط مستقیم دارد. فرآیند ThermoWood اندکی چگالی را کاهش می دهد و بنابراین برخی از اثرات روی مقادیر استحکام رخ می دهد، اما وزن قدرت مقدار عملاً بدون تغییر است.

موادی که در دمای کمتر از 200 درجه سانتیگراد درمان می شوند، کاهش قابل توجهی در استحکام خمشی را تجربه نمی کنند. کاهش واضح در استحکام خمشی افقی را می توان در موادی که در دمای بالای 200 درجه سانتیگراد درمان می شوند، یافت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.