از نخود آذرشهر بجای فشنگ و تیر در جنگ جانی دوم استفاده می کردند

لوبیا و حبوبات و نخود آذرشهر سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر، ویتامین B، آهن، فولات، کلسیم، پتاسیم، فسفر و روی هستند. بیشتر لوبیاها نیز کم چرب هستند.

حبوبات از نظر مواد مغذی شبیه گوشت هستند، اما سطح آهن کمتری دارند و چربی های اشباع شده ندارند. پروتئین بالای حبوبات، آنها را به گزینه ای عالی به جای گوشت و محصولات لبنی تبدیل می کند. گیاهخواران اغلب حبوبات را جایگزین گوشت می کنند.

حبوبات منبع عالی فیبر هستند و ممکن است به شما کمک کنند تا حرکات منظم روده داشته باشید. فقط 1 فنجان  لوبیا سیاه پخته شده 15 گرم (گرم) فیبر به شما می دهد که بیش از نیمی از مقدار توصیه شده روزانه برای بزرگسالان است.

حبوبات مملو از مواد مغذی هستند. آنها کالری کمی دارند، اما فیبر و پروتئین آنها باعث می شود احساس سیری کنید. بدن از کربوهیدرات های موجود در حبوبات به آرامی استفاده می کند و انرژی ثابتی را برای بدن، مغز و سیستم عصبی فراهم می کند. خوردن حبوبات بیشتر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش قند خون و فشار خون کمک کند.

لوبیا و حبوبات حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به جلوگیری از آسیب سلولی و مبارزه با بیماری و پیری کمک می کند. فیبر و سایر مواد مغذی برای سیستم گوارش مفید هستند و حتی ممکن است به پیشگیری از سرطان های گوارشی کمک کنند.

نحوه تهیه آنها

حبوبات را می توان به هر وعده غذایی، برای صبحانه، ناهار یا شام اضافه کرد. پس از پخته شدن، می توان آنها را گرم یا سرد مصرف کرد.

بیشتر لوبیاهای خشک (به جز نخود و عدس) باید قبل از پختن آبکشی و خیس شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.