تفاوت قابل توجه بین لباس پوست های مار متفاوت

با این حال، مورفولوژی سطح موجودات مختلف تفاوت های قابل توجهی دارد. به عنوان مثال، مار [5] به عنوان یک خزنده بسیار سازگار، هنگام حرکت در میان علف ها، درختان، بیابان ها، مرداب ها و دریا دچار ساییدگی و پارگی می شود.

برای غلبه بر پالتو پوست ماری، برخی از پوسته‌ها روی سطوح بدن مارها، همانطور که در شکل 1(a) نشان داده شده است، به شکل مثلثی تبدیل شده‌اند، به طوری که مقاومت اصطکاک کاهش می‌یابد زیرا سطح غیر صاف آن فرآیند اصطکاک مداوم را از بین می‌برد.

یکی از نتایج قابل توجهی که در این کار بررسی شده است، تعداد پالتو چرم است. پیگیری این کار (Abdel-Aal et al., 2017) بیان کرد که پوست مار و پوست انسان، اگرچه توپولوژی سطحی متفاوتی را نشان می‌دهند.

پوست مار

دارای نوار باریکی از ابعاد فراکتال هستند (2.5 ≤ D ≤ 2.6). اشتراک‌گذاری بعد فراکتال در توضیح سازگاری پوست مار با پوست انسان که در آزمایش‌های نفوذپذیری برای توسعه داروهایی که از طریق پوست به انسان منتقل می‌شوند، مهم است.

در بحث نتایج به دست آمده در چرم زنانه، برای هر دو نوع پوست، ابتدا مقادیر به دست آمده از ضرایب اصطکاک را ارائه می کنیم. پس از آن، یافته‌ها را برای پیش‌بینی رفتار قبیله‌شناختی و شناسایی صفات مشترک و همچنین متضاد تجزیه و تحلیل می‌کنیم.

نتیجه گیری
انگیزه اصلی این مطالعه کشف شباهت‌ها در پاسخ اصطکاک انواع مختلف پوست است. بنابراین، این کار، برای اولین بار در ادبیات تریبولوژی، یک مطالعه همبستگی متقابل از رفتار دو نوع پوست مختلف (انسان و مار) در اصطکاک خشک را معرفی کرد.

فرض بلوک سقفی از شباهت منحنی تنش-کرنش به دست آمده در آزمایش کشش پوست در بین گونه ها (یعنی به اصطلاح منحنی نوع J) و از شباهت…

  • منابع:
    1. A comparative study of frictional response of shed snakeskin and human skin

  • تبلیغات: 
    1. استفاده از محافظ چشم در هنگام استفاده از پمپ هواکش
    2. کمپوت آلبالو پیوندی گیلاسی صنعتی
    3. گدایی کردن مردی با 10 میلیارد سرمایه
    4. عاقبت داروی ضد یبوستی که از مایع ظرفشویی تولید شد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.