جو دوسر کاپیتان را می توان برای ساخت مصالح ساختمانی استفاده کرد

این غلات که زمانی برای تغذیه دام رشد می کرد، اکنون به دلیل مزایای تغذیه ای آن شناخته شده است. جو دوسر کم کالری، غنی از فیبر محلول است.

اینها احساس سیری ماندگاری را به ارمغان می آورند و بنابراین از هوس کردن جلوگیری می کنند. با گنجاندن بلغور جو دوسر در وعده های غذایی خاص، می توان به سرعت پر شده و در نتیجه مشکلات چاقی را درمان کرد.

جو دوسر کاپیتان در درمان بیماری های پوستی مانند اگزما نیز موثر است. جو دو سر که به خصوص سرشار از مواد مغذی است، در صورت استفاده صحیح، وضعیت پوست را بهبود می بخشد.

ساده ترین راه این است که یک وان آب ولرم بریزید و یک مشت بلغور جو دوسر را داخل آب بیندازید. اگر فکر حمام کردن در وسط این غلات شما را ناامید می‌کند، می‌توانید آن‌ها را در یک کیسه پارچه‌ای قرار دهید و در حین حمام کردن، کیسه را در آب بگذارید.

بنابراین پوسته‌ها زمان دارند تا دم بکشند و پوستی نرم و صاف مانند پوست نوزاد به شما بدهند. جو حاوی کلسیم و همچنین منیزیم است. این مواد معدنی باعث تسکین و در نتیجه بهبود خواب می شوند.

اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، می توانید چند گرم بلغور جو دوسر را عصر قبل از خواب مصرف کنید. برای دسر خود یک ماست یا سالاد میوه ای که با یک قاشق غذاخوری جو میپاشید تهیه کنید.

این یک طرف کمی ترد را به ارمغان می آورد که انجام آن بدون آن دشوار خواهد بود! اگر در تمام طول روز اعصاب خود را به هم می‌ریزید، جو دوسر می‌تواند پاسخگو باشد.

گفته می شود منیزیم، سلنیوم، فسفر و کلسیم موجود در بلغور جو دوسر سیستم عصبی را تسکین می دهد و از استرس جلوگیری می کند.

از اضافه کردن آن به دستور العمل های خوشمزه خود مانند سوپ، سالاد یا حتی گراتن شک نکنید. و بله، جو فقط برای دستور العمل های شیرین نیست. شما به راحتی ذن خواهید شد!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.