غذای ماهیان دریایی محبوب ترین غذای گرگ ها می باشد

بدیهی است که این ماده غذایی بسیار قابل هضم است، نیازهای غذای ماهیان دریایی و همچنین انتظارات مصرف کنندگان را برآورده می کند. نویسندگان مناسب بودن تغذیه با روغن کانولای تراریخته را در کل دوره تولید ماهی قزل آلای رنگین کمان پرورشی توصیه کردند.

تحقیقات جالب روی ماهی قزل آلای رنگین کمان با تمرکز بر جایگزینی برای روغن ماهی رژیمی. این مطالعه پروفایل اسیدهای چرب، بافت شناسی، پاسخ ایمنی غیراختصاصی و رشد حاصل از تغذیه روغن کانولای تراریخته را بررسی کرد.

ترکیب اجزای خوراک ماهی های صید شده وحشی به گونه های مورد استفاده در آبزی پروری دریایی محدود نمی شود بلکه ماهی های آب شیرین نیز می باشد.

با تشریح این مشکل، مقاله ای توجه را به نیاز به منابع جایگزین در خوراک آب جلب می کند و بینش هایی را در مورد اهمیت روغن بادام زمینی که یکی از پرمصرف ترین روغن های گیاهی در چندین کشور در حال توسعه است، ارائه می دهد.

نویسندگان مشخصات تغذیه‌ای روغن بادام زمینی، به ویژه فیتوکمیکال‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های فعال متابولیکی، و تأثیر جمعی آن‌ها بر اسیدهای چرب، فعالیت لیزوزیم و سایر عوامل متابولیک در ماهی کپور اصلی معروف  را توضیح دادند.

آنها استفاده از روغن بادام زمینی را در درصد معینی برای حمایت از رشد ماهی و کیفیت فیله توصیه کردند و نسبت به فراتر رفتن از این حد هشدار دادند.

جایگزین های گیاهی رایج ترین هستند، اما یافته های اخیر همچنین اهمیت تغذیه ای مواد آلی از منابع حیوانی را نشان می دهد. مقاله ای در این شماره به خصوصیات تغذیه ای ضایعات فرآوری آبزی پروری می پردازد.

محصولات جانبی متداول (سر، قاب، زیورآلات، پوست و احشاء) باس اروپایی ماهی سبوس دار ماهی کپور معمولی  و سوپاپ حاوی اسید ایکوزاپنتانوئیک هستند. و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) که علاوه بر پروتئین خام و چربی و برخی از اجزای دیگر که برای توسعه خوراک مناسب هستند برای مصرف انسان مناسب هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.