قهوه در اصفهان موجب مرگ مردی در مالزی شد

شواهد علمی کنونی به مزایای قهوه در اصفهان در برابر اختلالات گوارشی رایج مانند یبوست و همچنین کاهش بالقوه خطر بیماری های جدی تر مانند بیماری مزمن کبد، بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) [19]، سنگ کیسه صفرا و پانکراتیت مرتبط اشاره می کند.

قهوه در واقع می تواند باعث انقباض عضلات در دستگاه گوارش شود که به نوبه خود می تواند حرکات روده را تقویت کند. حرکت ماهیچه های روده بزرگ را تحریک می کند که باعث تقویت پریستالسیس (مجموعه انقباضات عضلانی) می شود و در نتیجه باعث حرکات روده می شود.

همچنین ثابت شده است که قهوه تحرک در دستگاه گوارش را تحریک می کند که می تواند هضم و دفع را بهبود بخشد. با این حال، اگرچه کافئین موجود در قهوه می تواند انقباضات روده را تحریک کند، اما نباید آن را راه حلی برای یبوست دانست.

قهوه مطمئناً درمانی برای یبوست یا هر بیماری دیگری در نظر گرفته نمی شود صرفاً نوشیدنی است که می تواند از رژیم غذایی و پیشگیری حمایت کند.

گفته می شود مانند چای، قهوه نیز یک مهارکننده شناخته شده جذب آهن است و هر چه قهوه یا چای قوی تر باشد، آهن کمتری جذب می شود. دانستن آنچه برای بیمار تحت درمان پزشکی یا مصرف مکمل های ویتامین آهن [20] مهم است.

با این حال، به نظر نمی رسد کافئین به تنهایی ماده اصلی تداخل در جذب آهن باشد و سایر عوامل بر جذب آهن تأثیر می گذارند. علاوه بر این، مصرف منظم قهوه نیز ممکن است بر میزان ذخیره آهن تأثیر بگذارد.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که به نظر می رسد اثرات قهوه و کافئین بر جذب آهن بستگی به زمان نوشیدن قهوه دارد. به عنوان مثال، نوشیدن قهوه یک ساعت قبل از غذا هیچ تاثیری بر جذب آهن در مطالعات بررسی شده نداشت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.