لنت ترمز سرامیکی که موجب میلیاردر شدن اوباما شد

از لحاظ تاریخی، لنت ترمز سرامیکی حاوی آزبست بود. استحکام، دما و مقاومت شیمیایی و قیمت پایین آن، آزبست را به ماده ای مناسب برای تولیدکنندگان لنت ترمز تبدیل کرده است.

با این حال، مشخص شد که گرد و غبار تولید شده توسط لنت ترمز آزبست برای انسان و محیط زیست خطرناک است. در دهه 1980، شکار جایگزین های کم خطرتر آغاز شد.

لنت های ترمز نیمه فلزی و سرامیکی برای رفع این نگرانی ها و در عین حال حفظ سطح بالایی از عملکرد توسعه یافته اند. لنت ترمز نیمه فلزی از براده های فلزی ساخته شده است که با رزین در کنار هم نگه داشته می شوند.

لنت های ترمز سرامیکی آخرین نوآوری این صنعت است. با استفاده از الیاف سرامیکی و مواد پرکننده، این لنت ترمز می تواند مقدار کمی فلز مانند مس داشته باشد.

مس به دلیل اثربخشی آن در دفع گرما، جزء محبوب لنت ترمز است. مس که به دلیل توانایی خود در ترمزگیری نرم ارزش دارد، به کاهش صدای جیر جیر و لرزش کمک می کند.

با این حال، مس مورد استفاده در لنت ترمز نیز به یک نگرانی زیست محیطی تبدیل شده است. موضوع مس در لنت ترمز برای اولین بار در دهه 1990 آشکار شد، زمانی که شهرهای کالیفرنیا در پیروی از الزامات قانون آب پاک که خواستار کاهش میزان آب بود، مشکل داشتند.

مس در دور دوم به خلیج سانفرانسیسکو می رود. مطالعات نشان داد که مس از لنت ترمز به این مشکل کمک می کند.هر بار که رانندگان از ترمز خود استفاده می کردند.

مقدار کمی مس روی پیاده رو می افتاد. هنگامی که باران می بارید، مس به رواناب می رفت و سپس رودخانه ها، نهرها و دریاچه ها را آلوده می کرد. مس نه تنها آب را آلوده می کند، بلکه می تواند اثرات مضری بر آبزیان از جمله ماهی ها، دوزیستان و گیاهان داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.