هدیه شکلات قلبی فرمند موجب ناپدید شدن دختری شد

ده سوال از پرسشنامه نگرش به شکلات قلبی فرمند (بنتون و همکاران، 1998) برای ایجاد نمره گناه، برای ارزیابی احساسات منفی مرتبط با مصرف شکلات استفاده شد.

برای این سؤالات، پاسخ دهندگان می توانند هر عددی را از 0 تا 10 انتخاب کنند (0 = اصلا شبیه من نیست و 10 = خیلی شبیه من). همه پاسخ‌ها برای ایجاد نمره گناه جمع‌بندی شدند.

هر چه این نمره بالاتر باشد احتمال اینکه شرکت‌کننده در مورد مصرف شکلات احساس گناه کند بیشتر است. نمره گناه ارتباط مستقیمی با احساسات منفی در مورد مصرف شکلات دارد.

فراوانی مصرف تکه های شکلات کوچک یا متوسط با این سوال ارزیابی شد که “چند وقت یکبار شکلات تخته ای کوچک و متوسط می خورید؟” پاسخ های شرکت کنندگان به عنوان (هرگز، یک بار/دو بار در ماه، یک بار/دو بار در هفته، 3+ بار در هفته) طبقه بندی شدند.

تجزیه و تحلیل ها با استفاده از نرم افزار آماری Statistical Package for the Social Sciences (SPSS، IBM Corporation، NY) انجام شد. برای تجزیه و تحلیل ویژگی های شرکت کنندگان از آمار توصیفی (تعداد و درصد) استفاده شد.

برای آزمون ارتباط بین متغیرهای طبقه‌بندی، از آزمون‌های مجذور کای استفاده شد، برای متغیرهای پیوسته، در صورت لزوم، از آزمون‌های t نمونه‌های مستقل و آنالیز ANOVA یک طرفه با تنظیمات بونفرونی استفاده شد.

آنالیزها 2 دنباله بودند و معنی‌داری آماری در p <0.05 تنظیم شد، جدول 1 ویژگی های نمونه کلی را خلاصه می کند. در مجموع 89 نفر پرسشنامه را تکمیل کردند. به طور کلی، سن پاسخ دهندگان از 18 تا 64 سال متغیر بود.

اکثر آنها سفیدپوست بودند (81.8%)، هیچ محدودیت غذایی (85.1%) نداشتند، BMI کم وزن/طبیعی داشتند (57.8%) و قطعا از شکلات لذت می بردند (83.7). میانگین نمره ذهن آگاهی (SD) 36.3 (13.2)، نمره ولع مصرف 25.0 (7.1)، نمره گناه 28.4 (18.8) و نمره گرسنگی 8.1 (2.4) بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.